Nieuw initiatief in de trainingswereld!

logo_WIJNinstituut_NLPERSBERICHT  Nootdorp, 15 augustuNieuwe verkooptrainingen voor de horeca. Het Wijninstituut start aankomend najaar met een vernieuwde serie HorecaVerkoopTrainingen(HVT). Nieuw is dat de HVT nu aan de landelijk erkende normen van de Stichting Wijn Examens Nederland (SWEN) zijn gekoppeld. En door het toevoegen van een belangrijke graadmeter zijn de resultaten van de opleiding nu direct meetbaar.

 De HVT bestaan uit twee onderdelen: een wijnopleiding, landelijk erkend door het SWEN en een Horecapraktijkonderdeel, waarbij wordt samengewerkt met de Academie voor Gastronomie. De bedoeling is om voor de HVT ook landelijke erkenning te krijgen van het CIGE.

 De totale opleiding bestaat uit vier niveaus:

1. SWEN-wijnvignet +  Horeca-V = Horecaverkooptraining-V, HorecaVignet:

     4 dagdelen (Het Wijninstituut)

2. SWEN-1 (Basiscursus) + Horeca-1 = HVT-1, Leerling Sommelier:

    8 dagdelen  (Het Wijninstituut)

3. SWEN-2 (Wijnbrevet) + Horeca-2 = HVT-2, Junior Gastronoom Sommelier:

    12 dagdelen,  (Het Wijninstituut en de Academie voor Gastronomie)

4. SWEN-3 + Horeca-3 = Gastronoom Sommelier  (Academie voor Gastronomie)

Nieuw is ook het meten van de resultaten van de opleiding. Op circa vijftien punten

(niet alleen omzet en marge) wordt een 0-meting gemaakt, waarin de gast, de ondernemer en de medewerker worden betrokken. Op deze wijze kan een opleiding gecontroleerd en bijgestuurd kan worden. Belangrijk uitganspunt vormt hierbij de terugverdientijd van de investering. De resultaatmeting is onderdeel van het  adviesrapport, zodat deze opleiding veel verder gaat dan alleen een cursus en doelgerichter is.

Het doel van de opleiding verschilt per bedrijf, maar vormt altijd een combinatie van :

  1. Medewerker meer kennis en zelfvertrouwen geven. De basis voor beter presteren.
  2. Meer verkopen, meer marge. Een hoofddoelstelling voor de ondernemer, de opleiding moet ook terugverdiend worden.
  3. Verbeterde klanttevredenheid met terugkerende gasten.
  4. Minder personeelsverloop, goede resultaten leiden tot tevredenheid bij zowel de medewerker als de ondernemer.
  5. Kwaliteit en imago van bediening en bedrijf verbeteren door een hogere kennis- en gastvrijheidstandaard neer te zetten. In het ideale bedrijf versterken alle impulsen elkaar.

De horecaverkooptrainingen van het Wijninstituut combineren verkoop en communicatie aan tafel met gastheerschap en wijnkennis. De wijnkennis vormt de basis waarop alle andere factoren rusten. Een gedegen wijnkennis geeft zelfvertrouwen, hetgeen een positief effect heeft op het gastheerschap en op de verkoop. Een verhoging van de wijnomzet en een positief klanttevredenheidsgevoel is het resultaat.

Meer informatie www.horecaverkooptraining.nl

Lees ook:Nieuwe structuur en perspectief bij horecaopleidingen
Lees ook:Snelle cursus: Hoe verkoop ik wijn in de horeca
Lees ook:Zestien aankomend vinologen beantwoorden alle wijnvragen via Twitter
Lees ook:Wijnopleiding
Lees ook:Nieuwe gastronomische wijncursus

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>