Het Siciliaanse wijnhuis Planeta komt met een nieuwe reclame-aanpak: de app! Gratis te downloaden in de App Store is een app voor de iPad waarop je beschrijvingen van alle wijnen van het huis kunt vinden. Daarnaast worden de zes bedrijven in de groep beschreven: Dispensa en Ulmo in Agrigento, Buonivini in Syracuse, La Baronia in Kaap Milazzo in de provincie Messina en Sciara Nuova, vlak bij de Etna. Ook is er aandacht voor de geschiedenis van het bedrijf. Een derde aandachtspunt van de app is de olijfolie die het bedrijf verkoopt.
Planeta is inmiddels actief op bijna ieder denkbaar sociaal medium: Facebook, Twitter, Foursquare, YouTube en Flickr bijvoorbeeld. Of het werkt, deze social media-aanpak? Ik weet het niet, maar ik vraag me af wie er in hemelsnaam die app gaat downloaden. Lijkt me niet bijster interessant om op je iPad te hebben staan! De website lijkt me toch te voldoen.
[Persbericht]
Lees ook:Wijnalmanak 2012 als app beschikbaar
Lees ook:KLM Travlr vindt ultieme wijnbestemmingen
Lees ook:Social media-concept DO IT gelanceerd
Lees ook:Erica Terpstra zet lokale helden in Zuid-Afrikaans zonnetje
Lees ook:Primeur: Beaujolais op iPad en iPhone
De app iis alleen in het italiaans en 55 mb groot. Forse app om plaatjes te kijken. Wat zou de doelstelling van deze app zijn?
Om geaccepteerd te worden door Apple, dien je in 1e instantie een flink aantal mb ‘s bij hun in te dienen. Dat is een verplichting. Er hoeft dus niet iets ” achter ” te zitten… Wellicht wordt het vervolgens een normaal appje.
Ik vind Planeta trouwens een prachtig bedrijf!
Mvgr ASSIE WIJN IMPORT, Bob Assie
Ik ook Bob, ze betekenen veel voor de Siciliaanse wijnen! En dat mag best in de spotlights. Alles goed daar, in de Ardèche?
Ja, dat vroeg ik me ook al af, Piet. Het kan in mijn ogen alleen maar reclame zijn. Maar dan is 55 mb wel erg fors. Dank voor de toevoeging!
je zegt het zelf al: reclame. wan neer kom je nou eens met echt nieuws?
Geert, dit is een blog over alles wat er in de wijnwereld gebeurt. Als een wijnhuis bedenkt om als reclame-middel een app in te zetten, is dat een nieuwtje, en meld ik dat. Dat geldt overigens ook voor nieuwe webwinkels, Karel. Waarom zou ik een nieuwe webwinkel niet melden, en de zoveelste overname van de Baarsma Groep wel? Of dat een grote Russische wijnproducent naar de beurs gaat? Dat laatste vind ik niet interessant voor de lezers van Wijn.blog, en daarom plaats ik dat nieuws niet. Maar het komt ook neer op aandacht = reclame voor dat huis.
eerste beursgang voor wijnbedrijf in rusland is zeker nieuws. nieuwe webwinkel is reclame. je zegt dat als iemand een app inzet als RECLAMEmiddel, dat dat dan nieuws is.vreemde opvatting. nieuwe wijnwebwinkels zijn interessant voor je gids,dat begrijp ik.
maar sls de groenteboer biologische piepers gaat verkopen is dat toch ook geen nieuws?
Geert, wat positiever kan best. Kijk eens naar hoeveel tijd er zit in het maken van zo’n blog. Ze doet dat allemaal vrijwillig en wat ik dan ook wel nieuws vindt is dat er mensen zijn die dat niet meer kunnen waarderen. Pak een wijntje, denk er eens over na en plaats de volgende keer een gezellige en positieve reactie!
Fijn dat er ook positief denkende mensen zijn, Lekker Tafelen! Dank voor je reactie.
Neem even contact met me op via [email protected]. Misschien wordt je dan wel beloond voor het werk dat je doet.
Graag gedaan, en blijf vooral schrijven zoals je dat nu doet. Of het nu reclame heet of nieuws, we waarderen je blog.