Moët & Chandon onthult de GRAND VINTAGE 2006

logomoetchandonRank en gracieus …

September 2014 Na de recente introductie van de Grand Vintage Rosé 2004 presenteert Moët & Chandon nu vol trots de Grand Vintage 2006, een levenslustige en weelderige blanc champagne. Sinds 1920 is deze Grand Vintage Blanc de 39ste vintage die het befaamde huis uitbrengt. Moët & Chandon creëert  alleen Grand Vintages in opmerkelijk goede oogstjaren. Deze wijn is het resultaat van een uitbundig groeiseizoen vol stovende zonnestralen en verfrissende regendruppels, dat een rijke hoeveelheid druiven van de hoogste kwaliteit heeft voortgebracht.

moet&ChandonOok is 2006 weer een weerspiegeling van de  geëvolueerde vintage filosofie van Moët & Chandon: de Grand Vintage stijl is nu primair geënt op de assemblage van de allerbeste kwaliteit druiven in tegenstelling tot de traditionele verhouding van de drie druivensoorten: Chardonnay, Pinot Noir en Pinot Meunier. Daarnaast is het rijpingsproces verlengd tot zeven jaar, wat een nog rijkere smaakbeleving creëert.

“Iedere Moët & Chandon Grand Vintage moet een verhaal vertellen en een nieuwe ervaring creëren. De basiswijnen zijn zorgvuldig geselecteerd op hun unieke karakter, persoonlijkheid en op elkaar aanvullende eigenschappen.” aldus Moët & Chandon Chef de Cave, Benoît Gouez. “De Grand Vintage 2006 is rank, elegant en heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht op liefhebbers van verfijnde champagne.”

De Grand Vintage 2006 voert je mee terug naar die betoverende zomerdag. De boeiende combinatie van een intens mondgevoel, een subtiele smaak en een delicate afdronk verrukt de fijnproever. Vanaf eind juli 2014 verkrijgbaar bij de betere slijter. De consumentenadviesprijs is 69,95eu.

Over Moët & Chandon

Als ‘s werelds grootste champagnehuis, neemt Moët & Chandon het voortouw op het gebied van innovatie. Sinds de begindagen van Claude Moët, in 1743, heeft het huis gedurfde stappen genomen en creëerde nieuwe feestelijke tradities, zoals sabrering, champagnetorens en het dopen van schepen. Door Jean-Remy Moët’s expansie naar internationale markten, reeds in de 18e eeuw, wordt Moët & Chandon vaak aangehaald als ‘s werelds eerste internationale luxury brand. Met de grootste wijngaard in de Champagnestreek creëert Moët ‘s werelds meest geliefde champagne van de allerbeste druiven en terroir die de streek te bieden heeft; dit met één doel: het dagelijks creëren van onvergetelijke, feestelijke momenten over de hele wereld, met de pop van een kurk. De Moët & Chandon Grand Vintage Collection is ‘s werelds grootste collectie van vintage champagnes door de eeuwen heen. www.moet.com

 

 

Lees ook:Moët introduceert ‘Ice Champagne’
Lees ook:Scarlett Johanson, champagneambassadrice
Lees ook:Oosterscheldekreeft met champagne
Lees ook:Mumm komt ook met een dure Champagne
Lees ook:Site van Moet en Chandon

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>