Alsace Smaakexperience

Alsace advertentie fruitP E R S B E R I C H T

Nieuwe Alsace Campagne

Rotterdam, 12 augustus 2013 – Het Conseil Interprofessionel des Vins d’Alsace heeft een nieuw campagneconcept ontwikkeld, dat momenteel wordt uitgerold in de belangrijkste exportmarkten, waaronder Nederland.

Pure expressieAlsace advertentie bloemen

Met de nieuwe campagnebeelden blijft de Alsace dichter bij haar eigen identiteit en het unieke karakter van de wijnen. Het concept is gebaseerd op de pure expressie van de wijnen. Centraal in de campagne staan de geur- en smaakbeleving van Alsacewijnen: de frisheid en de kenmerkende aroma’s van fruit, bloemen en kruiden. Wijn-spijs komt minder op de voorgrond te staan en zal altijd gekoppeld zijn aan de geur- en smaakbeleving van de wijn. Het blijft daarmee altijd een Alsace Smaakexperience.

Marketingstrategie en middelen

Nederland is na België de tweede exportmarkt voor stille Alsacewijnen. Om in Nederland het marktaandeel en de naamsbekendheid van Alsacewijnen te vergroten en het imago te moderniseren staan vele activiteiten op het programma. Zowel de handel als de consument worden benaderd, direct en via de media. Zo wordt de campagne ondersteund door advertenties in doelgroepgerichte printmedia, online bannering en op Facebook. De website www.smaakexperience.com en het e-news worden gerestyled en ook wordt er nieuw promotiemateriaal ontwikkeld. Het concept biedt volop mogelijkheden voor de wijnhandel om in te haken en hun Alsacewijnen onder de aandacht van hun afnemers te brengen.

Lees ook:Alsacewijnen proeven met Ellen Dekkers
Lees ook:AlsaceAmbassadors!
Lees ook:PROEF D’ALSACE
Lees ook:Moët introduceert ‘Ice Champagne’
Lees ook:Sopexa promoot ook komende jaren Franse wijnen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>