Sopexa promoot ook komende jaren Franse wijnen

FranceAgriMer heeft opnieuw zijn vertrouwen in de Sopexa Groupe gesteld voor de promotie van Franse wijnen in Canada, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk,  Duitsland, Denemarken, Rusland, België én Nederland. De nieuwe campagne geldt voor de periode 2012-2014.


De door Sopexa voorgestelde aanpak is met name gericht op het toegankelijker maken van Franse wijnen onder andere via een marketingaanpak op het web. De communicatie zal geschieden via social media en tot uiting komen met onder andere een spel op het web waarin Europese consumenten vrienden kunnen uitnodigen in hun virtuele wijngaard. Met deze campagne wil Sopexa een nieuwe generatie jonge consumenten benaderen en het vertrouwen van de huidige Franse wijndrinkers vasthouden.

De campagne zal zich ook richten op de wijnprofessionals; er worden acties ontwikkeld voor en met professionals. Te denken valt aan een reeks opleidingen, het beschikbaar stellen van actuele informatie via nieuwsletters en promotiemateriaal ter ondersteuning van de acties. Sopexa is trots deze “pitch” te hebben gewonnen voor zowel Nederland als België.

Voor België is deze campagne een primeur, het is de eerste generieke campagne voor Franse wijnen op deze markt sinds jaren. In Nederland wordt al meerdere jaren campagne gevoerd ter promotie van Franse wijnen. Naast de gezamenlijke acties die gepland zijn in alle betrokken landen zal in Nederland een Franse wijngids en een aantal filmpjes worden ontwikkeld in samenwerking met wijnschrijver Harold Hamersma. Harold Hamersma wordt ook betrokken bij de opleidingen voor professionals en voor zijn collega’s van de lifestyle pers.

‘Er staat veel op het spel, want deze markten vertegenwoordigen bijna 71 % van de export in volume van stille wijnen uit Frankrijk. De expertise van Sopexa in de wijnsector en de vele connecties die de diverse Sopexakantoren hebben opgebouwd over de hele wereld zijn beslissend geweest’, aldus Cécile Bassot, Algemeen Directeur van Sopexa.

43% van de omzet van Sopexa wordt gerealiseerd in de wijnsector: communicatiecampagnes, sommelierswedstrijden, evenementen voor de wijnen uit de  Bourgogne, Bordeaux, Loire, Elzas, Languedoc, Roussillon, Beaujolais, Provence, het Rhône Dal en Zuid Westen. Sopexa beschikt over 26 kantoren in 43 landen.

[Persbericht]

Lees ook:Nederlandse wijnblogger voor de roadtrip door Franse wijngebieden is bekend
Lees ook:De Grote Hamersma nu ook op z’n Frans
Lees ook:10e editie van de vakbeurs
Lees ook:
Lees ook:Winnaar De Grote Hamersma bekend

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>