Motörhead-wijn gedistribueerd door Nederlands bedrijf

We meldden eerder al dat hardrockband Motörhead wijn op de markt heeft gebracht. Ik werd onmiddellijk op de vingers getikt (nee, niet door John Bindels dit keer), dat ik een foute website had opgegeven waar de wijn te koop was. Recent heeft dat verkoopkanaal ook de Nederlandse landelijke pers gehaald. Waarom? Om er een Nederlands e-commercebedrijf achter zit, dat voor Motörhead een bijzonder distributiemodel ontwierp.

Motörhead produceert de wijn niet alleen zélf,  maar verkoopt ook zélf, direct aan de hardrockfans, zonder tussenkomst van distributeurs, importeurs en retailers. Tot op heden was de wijn alleen verkrijgbaar in Zweden, Finland en Engeland.

De wijn is nu per direct verkrijgbaar in de hele Europese Unie. De directe verkoop aan consumenten start per heden via de website van de band.

Hiervoor wordt samengewerkt met het Nederlandse internetbedrijf EasyWineShopper.com, die de e-commerce en e-fulfilment activiteiten uitvoert en zorg draagt voor de btw en accijnsafhandeling conform de complexe Europese regelgeving voor online verkoop van alcohol.

Ralph Michels, directeur van EasyWineShopper.com geeft commentaar: “Directe internetverkoop is dé manier om deze briljante wijn toegankelijk te maken voor alle hardrock fans in de Europese Unie. Deze wijn is echt rock ‘n roll. Deze wijn is krachtig, robuust en onverstoorbaar, net zoals Lemmy! De wijn is samen met de band uitgezocht en we zijn ervan overtuigd dat alle hardrock fans in heel Europa deze wijn te gek zullen vinden. Wijn is misschien niet iets wat je zo snel zal verwachten bij hardrock fans als het gaat om hun traditionele drankkeuze. Echter deze wijn heeft ‘attitude’, door zijn intense smaak en zelfs alleen al door het prachtige etiket. De wijn kan het beste licht gekoeld gedronken worden: zet de wijn een half uur voor drinken in de koelkast zodat de wijn de perfecte drinktemperatuur van 16-18 graden Celsius heeft. De wijn gaat voortreffelijk samen met lamsvlees, rund, maar ook pasta’s en pittige harde kazen. De band zelf adviseert de wijn te drinken bij gegrilde lamskoteletten met knoflook en rozemarijn, terwijl je je Motörhead playlist op Spotify beluistert…”

Motörhead Shiraz
Motörhead Shiraz is een initiatief van Beverages Per Minute Sweden die het concept in samenwerking met de band heeft uitgewerkt. Grapes Svenska AB werd aangewezen als partij die de wijn daadwerkelijk is gaan produceren.

Het Nederlandse internetbedrijf EasyWineShopper.com organiseert de online verkoop en
de distributie naar consumenten in de hele Europese Unie.

Wijn: Motörhead Shiraz 2010
Prijs: 10,00 euro ex BTW en accijns.
Retailprijs Nederland: 12,53 euro
Retailprijs België: 12,53 euro
Producent: Broken Back Winery, South Eastern Australia
Regio: Australia, South Eastern Australia

Distributie: http://www.motorhead-drinks-shop.com

[Persbericht]

Lees ook:Motörhead start met wijnverkoop
Lees ook:‘Champagne’ en ‘Port’ verboden
Lees ook:20% van de oogst van Spanje wordt verschrot
Lees ook:Meer dan de helft van het verschrotten van druiven door de EU gebeurt in Spanje
Lees ook:Regels voor 'biologische wijnen'!

2 Reacties // Reageer

2 thoughts on “Motörhead-wijn gedistribueerd door Nederlands bedrijf

  1. John Bindels

    beste Mariëlla,
    Waarom zet jij je naam onder een bericht waarvan de inhoud grotendeels niet door jou is ‘gecomponeerd’.En waarbij ook geen bronvermelding wordt gegeven. Dat vinden wij in de journalistiek geen fatsoenlijke werkwijze. Eerzucht kan te ver gaan!

      /   Reply  / 
    1. Mariella Beukers Auteur

      Er had inderdaad [Persbericht] onder dit bericht moeten staan, dat klopt. Bij deze toegevoegd.

        /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>