Rolling Stones wijn

Rolling Stones wijn

Ook de Stones zitten in de wijn. Ze verkopen een klassieke Cabernet Sauvignon met tong en lip logo.

De Rolling Stones hebben dit logo voor het eerst gebruikt op hun "Sticky Fingers" album. Daarna is het een van de meest beroemde icons geworden in de muziekindustrie en kon het natuurlijk niet uitblijven dat dat een keer op een wijn terecht zou komen.

De wijn is een limited edition (of course zou ik zeggen) en is een Armida 2004 Cabernet Sauvignon van Dry Creek Valley, Sonoma County, Californie, Amerika.

Dry Creek Valley is een prestigieus streekje. Deze Cabernet is diep rood van kleur, heeft fruitgeuren van zwarte bessen, kersen en bosbessen. De smaak is rijk en overweldigend, rijp zwart fruit, je proeft het terroir met een kruidje erin. Hij heeft flinke tanines en eiken. Hij moet nog wel even liggen om op zijn best te zijn. Er zijn maar 1000 flessen gemaakt en ze kosten in Amerika $100. Dus als je een echte fan bent: vlieg naar Amerika en sla je slag…

Lees ook:Wat is eigenlijk Cabernet Franc?
Lees ook:Elvis wijn
Lees ook:Chili, the natural choice deel II
Lees ook:Honky Tonk Women met Cabernet Sauvignon
Lees ook:Winnaars wijnproeverij Ontdek de Nieuwe Wereld

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>