Het AD plaatste gisteren een leuk interview met Bob Bron, directeur van Moët Hennessy, marktleider in Nederland met champagnes als Moet en Chandon en Dom Perignon.
Hij vertelt oa dat ze de productie niet aankunnnen om de ontstuimige groei van de vraag naar champagne aan te kunnen.
Lees het hier.
Lees ook:Grote drank concerns melden groeiende omzet
Lees ook:Moët introduceert ‘Ice Champagne’
Lees ook:Moët-Hennessy investeert in Chinese wijngaarden
Lees ook:3 miljard euro winst voor LVMH
Lees ook:Dom Perignon presenteert Vintage 2003
Leuk komkommertijdartikel van het AD. Wel weer tikkeltje Frans chauvinisme, maar goed, je bent directeur van Moët of niet.
Het blijft jammer dat Champagne toch een behoorlijk prijzig product is, vooral als je echt lekkere Champagne wil drinken. Voor 30 euro kun je hele lekkere andere mousserende wijn kopen dan het instapmodel van bijvoorbeeld Moët & Chandon.
Eens, Prosecco bijvoorbeeld. Top, heel lekker en heel hip!