3 miljard euro winst voor LVMH

Onder andere door de stijging in vraag naar Champagne gaat het goed met LVMH, de producent van Moet en Chandon Champagne

Luxury goods group reports record sales
The French luxury goods group Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) achieved record sales in 2006 – not least thanks to the high demand for champagne and cognac.

In the past year, sales of the group increased by around 12 per cent to 15,3 billion Euros, profits increased by a healthy 16 to around 3,2 billion Euros. Wine, champagne and spirits had a slightly over-proportional share in the sales increase – both champagne and cognac saw greater volumes sold than in 2005. According to the reports, prestige cuvées and rosé champagne were in particularly great demand.

The portfolio of LVMH includes, among others, the champagne brands Moët & Chandon, Veuve Clicqout, Mercier and Ruinart, as well as wines such as Château d'Yquem and Cloudy Bay.

Bron: Wein Plus

Lees ook:Grote drank concerns melden groeiende omzet
Lees ook:Constellation Brands rapporteert 5% groei naar meer dan een miljard dollar
Lees ook:Goed jaar voor Constellation
Lees ook:Constellation groeit met meer dan 20%
Lees ook:Tekort aan Moet Champagne

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>