Belgische supermarkt verdubbelt wijnomzet en doet 4% via internet

Delhaize

De Belgische supermarktketen Delhaize heeft tussen 2001 en 2005 de wijnverkoop verdubbeld. De verkoop via internet is goed voor 4 procent van de totale wijnverkoop.

Het aanbod wijnen online is uitgebreider dan het aantal wijnen dat in de schappen ligt. De consument kan online kiezen uit 1200 verschillende soorten wijn. Het dubbele van wat in de supermarkt te verkrijgen is.

Vooral mannen kopen in de Belgische webwinkel. Gemiddeld worden per aankoop dertig flessen besteld. Delhaize hoopt dat de online wijnverkoop tegen 2010 goed is voor 6,3 procent van de totale wijnverkoop.

Lees ook:E-book over Belgische wijn verschenen
Lees ook:Zijn vrouwen betere wijn kenners?
Lees ook:Alcohol schaadt uw gezondheid!
Lees ook:Meer dan 80% van de Fransen kent bio-wijn
Lees ook:Biologische wijnbouw groeit in Frankrijk

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>