“Social Media and Wine. How to seduce, please and bind the Dutch wine consumer through social media. A case study for Vindict Wine”. Dat is de titel van de scriptie die Huib Edixhoven (oprichter van Vindict) schreef. Hiermee verkreeg hij niet alleen de titel van Weinakademiker, maar won ook nog de Austrian Wine Marketing Board Award 2012.
Weinakademiker word je als je allereerst bent geslaagd voor de Diploma Course van de Wine and Spirits Educational Trust en vervolgens onderzoek hebt gedaan, daar een scriptie over schrijft en deze tot slot verdedigt aan de Oostenrijkse Wijnacademie.
Leuk te zien is dat Social Media en wijn een hot item is in wijnland, want ook Brittany Ryan deed er onderzoek naar voor haar afstuderen aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. En ook zij won een prijs: de Scriptieprijs die het Productschap Wijn jaarlijks uitreikt.
Lees ook:Uitreiking scriptieprijs tijdens de Perswijn Winterproeverij te Wassenaar
Lees ook:Diplomaregen in de herfst van 2012 voor wijnprofessionals
Lees ook:Links: Catavino
Lees ook:Social media-concept DO IT gelanceerd
Lees ook:Enquete over kurk of schroefdop