Zijn vrouwen betere wijn kenners?

Kennis van wijn is lang beschouwd als een mannendomein. Maar vrouwen zijn bezig met een inhaalslag: Onder de ondervraagde 5,500 Duitse wijn drinkers, meent 65% op zijn minst hetzelfde te weten over wijn als mannen. 12% is er zelfs van overtuigd dat ze meer kennis hebben. Dit is het resultaat van de Internationale studie ‘Vrouwen en wijn’, gepresenteerd op de vakbeurs Vinexpo.


Duidelijke ideeën over het kopen van wijn
Vooral populair bij vrouwelijke consumenten is de rode wijn met een voorkeur van 47%. Duidelijk op de tweede plaats op de populariteits schaal met 29% is de witte wijn, gevolgd door rosé (17%) en mousserende wijn (+6,4%). Terwijl 69% van de respondenten hun wijn het meest kopen in supermarkten, wordt vaak ook in de wijnhandel (52%) gekocht. Bijna een kwart van de druppels wordt rechtstreeks op het wijnhuis gekocht. Slechts 10% is ingesteld op het kopen van wijn via online winkels. In termen van selectiecriteria is er 58% van de consumenten die daarbij aandacht besteden aan het betreffende land of de regio van herkomst. De prijs alleen is doorslaggevend voor 38% van de Duitse wijn drinkers. In het algemeen wordt voor een fles wijn, gemiddeld meer dan 8 euro besteed.

Lees ook:Kopers van wijn op internet tevreden
Lees ook:Cava scoort goed! Champagne nog steeds populair
Lees ook:Deutsche Bahn serveert Duitse wijnen
Lees ook:Een tipje van de sluier over de Winterproeverij van Perswijn
Lees ook:Duitse wijnen proeven?

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>