Gekrakeel in wijngidsenland!

“Sowiewo staat het wijngidssegment, evenals de gehele boekenmarkt, onder druk, beaamt Suzan Schapendonk van uitgeverij Unieboek | Het Spectrum. Bovendien bespeurt ze een teruglopende interesse van de consument in het product wijngids. ‘We zullen als uitgeverij steeds bij moeten schakelen om aan de wensen van de consument te blijven voldoen. Dit jaar zullen we met een boek de markt bestormen, maar daarnaast ook die digitale weg inslaan met een digitaal magazine, met verschillende themanummers. Op deze manier kunnen we Wijnalmanak, die door het vaste proefteam, maar nu zonder Cuno wordt gemaakt, ook meer jaarrond inzetten.’” 

Bovenstaande is te lezen op  Zestz, waar de toekomst van de wijngidsen besproken wordt.  Ook ik vraag me in alle eerlijkheid wel af wie er in hemelsnaam nog geinteresseerd is een papieren wijngids. Immers, in de huidige digitale wereld, met Apps,  Youtube en tig wijnwebsites ga je toch niet meer met zo’n dikke almanak aan de wandel lijkt mij? Lekker weggemoffeld in je handtasje….

Ik kijk uit naar de hervormingen op de wijngidsen markt, naar de ‘ludieke’ versie van Cuno van ’t Hoff, maar vooral en bovenal  naar een nog niet bestaande digitale webgids die zal zijn zoals de top wijngids van Hugh Johnson, waarin  vooral niet (alleen) de onderkant van de markt geproefd en beschreven wordt!

Lees ook:Vooraankondiging: De Rainbow wijngids
Lees ook:Moet ik wijn bewaren in zijn originele verpakking?
Lees ook:Hugh Johnsons wijngids 2012
Lees ook:Nogmaals Bordeaux bij onze Belgische buren
Lees ook:Boek: Wijn tussen de 5 en 10 euro

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>