Vinisud gaat digitaal

Voor haar 10e editie gaat Vinisud, de internationale beurs voor de mediterrane wijnen en gedistilleerde dranken, digitaal. Deze 10e editie vindt plaats van 20 tot 22 februari 2012 in het Parc des Expositions in Montpellier. Met een blog, Paviljoen 2.0, ambassadeur-bloggers, presentaties en workshops over het belang van het web opent Vinisud een nieuw venster op de wereld van wijn … en op de wijn in de wereld!

Vinisud
De vorige editie van de beurs trok 33.000 bezoekers uit de hele wereld en 1.650 exposanten uit alle wijnproducerende regio’s rond de Middellandse Zee. De wijngaarden van de Middellandse Zee zijn dan ook goed voor meer dan 50% van de totale wereldwijnproductie.

Komende editie richt zich op het web
Voor zijn tiende editie, die zal worden gehouden van 20 tot 22 februari 2012 in het Parc des Expositions in Montpellier in Frankrijk, stelt Vinisud zich open voor digitale communicatie. Ter begeleiding en uitvoering van de wereldwijde digitale strategie deed de beursorganisatie een beroep op de expertise van SOWINE, een internationaal marketing-en communicatiebureau gespecialiseerd in wijnen en gedistilleerde dranken.

Een speciaal gereserveerde ruimte: Pavilion 2.0
Voor de allereerste keer zal een gebied op de beurs gewijd zijn aan de digitale communicatie over wijn. Paviljoen 2.0. zal geplaatst zijn in het hart van de beurs. Er zullen diverse workshops en presentaties plaatsvinden over de convergerende belangen van het web en mediterrane wijnen. Het paviljoen wil een platform bieden voor uitwisseling, en zal ook als een speciale ruimte dienen voor wijnbloggers, waaronder de ambassadeurbloggers uit onder andere Frankrijk, Spanje, Italië, Engeland, Duitsland, de Verenigde Staten en China. (En voor Nederland ben ik inmiddels ambassadeur-blogger geworden, MB.)

Blog gewijd aan de wijnen van de Middellandse Zee
Gisteren werd een blog gelanceerd met als thema de wijnen van de Midellandse Zee. Hiermee opende Vinisud een nieuw venster op de wereld van de wijnen uit het Middellandse-Zeegebied. Door het groeperen van de meningen van invloedrijke bloggers, wil het blog een echt platform voor wijnliefhebbers bieden waarop mensen meningen kunnen uitwisselen en hun gemeenschappelijke passie voor wijn delen. Het blog is uiteraard ontworpen om ook een internationaal publiek van professionals uit de industrie te bereiken, met inbegrip van de wijnbouwers, professionele organisaties, wijndeskundigen, sommeliers, restaurateurs, importeurs, distributeurs, wijnhandelaren, gespecialiseerde wijn en eten-schrijvers.

Lees ook:Ook Salon des Vins de Loire gaat digitaal
Lees ook:Wijnbeurs Vinisud in Montpellier trekt veel Aziatische wijnkopers aan
Lees ook:
Lees ook:By the Grape brengt wijntijdschrift op iPad
Lees ook:George M. Taber spreker op EWBC2011

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>