Restyling Mouton Cadet

Eerder hebben wij al bericht dat Baron Rothschild als fransman zijn verpakking en marketing aangepast heeft aan de amerikaanse markt.

De Nederlandse importeur Fourcroy-Lenselink meldt ons nu dat ook in Nederland deze restyling onlangs heeft plaats gevonden.

De populaire wijn, die in 1930 al op de Nederlandse markt flink verkocht werd, is in de loop van de jaren eigenlijk niet vaak van stijl verandert. Door die consistentie is het een wijn die veel wijnliefhebbers herkennen. De smaak wordt aangepast aan de gemiddelde smaak van consumenten en daarom wordt hij veel gebruikt als kado en relatiegeschenk.

Évolution
Mouton Cadet totaal vernieuwd

Evolutie leidt tot perfectie. En het is duidelijk dat het beroemde wijnhuis Baron Philippe de Rothschild daar naar streeft. Baron Philippe zelf bracht in 1930 het eerste en inmiddels beroemdste Bordeauxmerk ter wereld op de markt, Mouton Cadet. Door de jaren heen is de wijn uitgegroeid tot het meest verkochte Bordeaux merk ter wereld met een verkoop van 15 miljoen flessen per jaar.

Frankrijk, en met name Bordeaux, staat bekend als traditioneel. Toch is Baron Philippe de Rothschild bijzonder vooruitstrevend met een echte pioniersmentaliteit. Zo maakt dit familiebedrijf niet alleen wijnen in Bordeaux maar ook in de Languedoc en in Chili.

Ook met Mouton Cadet blijft het wijnhuis inspelen op de marktontwikkelingen en de veranderende smaak van de consument. Daarom kunnen wij u nu de geheel vernieuwde Mouton Cadet aanbieden.

Nieuwe smaak
Uit een groot uitgevoerd consumentenonderzoek onder 2.000 mannen en vrouwen, bleek dat de typische karaktereigenschappen van een Bordeaux (complexiteit, goede structuur, verfijndheid) in de Mouton Cadet zeer goed gewaardeerd werden. Wel werd duidelijk dat de moderne consumenten op zoek zijn naar soepele, fruitige wijnen die jong drinkbaar zijn. Deze informatie hebben de wijnmakers van Baron Philippe de Rothschild gebruikt om de nieuwe Mouton Cadet stijl te creëren.

Mouton Cadet rood: de smaak is aanzienlijk gewijzigd met meer nadruk op rijp rood fruit wat zorgt voor een ronde en soepele smaak, maar met behoud van de kracht, elegantie en complexiteit van een typische Bordeaux.
Mouton Cadet wit: het aandeel Sauvignon Blanc is verhoogd wat zorgt voor de knisperende frisheid van vers fruit in de wijn.

Nieuwe uitstraling
De wijnen worden geleverd met een geheel vernieuwde uitstraling: speciaal ontworpen fles, prachtig nieuw logo en een aansprekend en zeer stijlvol etiket. Kortom een wijn van deze tijd.

De nieuwe Mouton Cadet, een gedurfde maar fantastische nieuwe stap in de rijke historie van deze prachtige wijn. Een wijn die bij u niet mag ontbreken!

Kopen? U vindt hem hier: Rood en Wit.

Lees ook:Nieuwe site Mouton Cadet
Lees ook:Franse wijn in Amerikaanse jasje
Lees ook:Wat zijn de bekendste wijnmerken van Nederland?
Lees ook:Prins Charles ontwerp nieuwe Mouton Rothschild etiket
Lees ook:Beste Sauvignon Blanc en Cabernet Sauvignon onder 10 euro

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>