De Fransen zijn eigenwijs, dat weten we. Franse wijnboeren zijn nog eigenwijzer. Dus is het opmerkelijk dat een toonaangevende Franse wijnmaker, Baron Rothschild zijn wijn flink heeft aangepast aan de Amerikaanse markt: Franse wijn in een Amerikaanse jasje.
Nu is Baron Rothschild natuurlijk al degene met die moderne kunst op de etiketten, zie het etiket hiernaast.
Maar nu gaat hij verder. Geen Cabernet Sauvignon, maar 65% Merlot, nieuwe verpakking, nieuwe marketing aanpak. Voor de Amerikanen gaat het nog niet ver genoeg, want die naam Baron Rothschild mag er van hun ook af, maar daar is de Fransman natuurlijk nog wel te eigenwijs voor.
Lees hier een leuk artikel over hun nieuwe aanpak.
Lees ook:Restyling Mouton Cadet
Lees ook:Politiek en wijn
Lees ook:Een bonus in het Zomerspel
Lees ook:De oplossing voor het verbod op wijn in de handbagage
Lees ook:Beste Sauvignon Blanc en Cabernet Sauvignon onder 10 euro