Om de Nederlandse consument de vele mogelijkheden van Riesling te laten ontdekken, organiseert het Duits Wijninstituut in samenwerking met het Informatiebureau voor Duitse Wijn vanaf a.s. zaterdag een RieslingWeek.
In de week van 4 tot 12 juni bieden een 70-tal deelnemende restaurants ten minste drie Duitse Rieslings aan, waarvan er minstens één droog (niet-zoet) smaakt. Tevens biedt elk participerend restaurant zijn gasten een gerecht of menu aan dat is afgestemd op Duitse Riesling(s). De verschillende acties/menu’s die de deelnemende restaurants zullen voeren tijdens de RieslingWeek worden in de loop van de maand mei op www.duitsewijn.nl bekendgemaakt.
Ook is aan deze campagne een wedstrijd verbonden. De gasten ontvangen tijdens hun bezoek aan één van de deelnemende restaurants een 3-tal vragen over Duitse wijn.
De prijzen zijn:
1e prijs: Een gastronomisch Rieslingweekend met wellness in een van de Duitse wijngebieden.
2e – 5e prijs: Een Rieslingpakket
Lees ook:Tweede editie Rieslingweek – 1 tot 17 juni 2012
Lees ook:Duitse wijnen proeven?
Lees ook:Meer duitse wijn
Lees ook:Bollinger meets François Geurds
Lees ook:10 t/m 16 september: Chianti Classico Week