De strijd tussen de restaurantgidsen gaat losbarsten

 

Gaat de nieuwe baas van de Michelingids, de Frans-Amerikaanse Michael Ellis aan de haal met het internet om op die manier de strijd met de grote concurrenten zoals bijvorbeeld de GaultMillau te kunnen beslechten? We gaan het beleven.

Michael Ellis is de nieuwe man aan het roer van het Michelininstituut. Hij zal het  schip opnieuw los moeten trekken en met stip op nummer 1 zetten.
Daarvoor, Amerikaans als hij is, wordt het internet gebruikt. Micelin moet een website als geen ander gaan krijgen.

Ik lees in  een artikel in de Tijd het volgende: “In maart lanceert Michelin een nieuwe website, die het begin van de doorbraak moet worden. Op de site komen de gegevens van zo’n 20.000 restaurants in Frankrijk te staan, veel meer dus dan de 4.000 adressen die door de inspecteurs in Frankrijk voor de papieren Michelin geselecteerd zijn.

Zal er ook ruimte komen op deze website voor restaurants die veel hebben met wijn? Wij hebben hier onze ‘Grootspraak’, het gidsenkind van Perswijn. Een klein overzichtelijk boekje, dat je eventueel ook in je tas kunt steken.  Volgens Perswijn de enige restaurantgids voor wijnliefhebbers.

Of is dit juist het moment voor Grootspraak om  maar eens de kant van de Michelin op te gaan. Met een veel uitgebreidere,  innovatieve website?

Lees ook:Bonnes petites tables 2013 / Michelin
Lees ook:Perswijn brengt e-magazine over Beaujolais
Lees ook:Grootspraak in opspraak?
Lees ook:De Burgemeester Wijnrestaurant van het Jaar 2012
Lees ook:De lunchredactie op pad

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>