Lokken Belgische supermarkten met valse wijnkoopjes?

Op de valreep, net voor de start van een proeverij lees ik dit op de Morgen.be! De nieuwe wijnalmanak in je tas, is dus helemaal zo gek nog niet. Dan weet je tenminste wat je koopt!

“Supermarkten vechten een ware promo-oorlog uit om klanten naar hun wijnrekken te lokken. Kenners waarschuwen echter voor valse koopjes: “Pas op met witte wijn ouder dan oogstjaar 2010.”

‘Veel warenhuizen zitten met heel wat onverkochte stock van slechtere wijnjaren. Ze grijpen nu de kans om die te slijten

Wijnspecialist Dirk Rodriguez’

Warenhuisketen Cora verwacht zich vandaag zoals elk jaar aan een heuse stormloop bij de start van hun wijnfestival. Nog voor de deuren om negen uur ‘s ochtends opengaan, staan rijen mensen al met hun karretjes te dringen. Om toch maar enkele dozen van die ene Grand Cru in de wacht te slepen. Je kunt er niet naast kijken: zowat elke supermarkt in het land pakt dezer dagen uit met opvallende wijnpromoties. Van min 30 procent tot ‘drie kopen, drie gratis’. Of een magnumfles bij de aankoop van zes flessen. Warenhuizen gooien er een bom geld tegenaan om de concurrentie af te troeven: mooie catalogi, degustaties, advertenties.”

Lees het hele artikel over ‘de wijnproeverij’ hier.

Lees ook:Belgische supermarkten en hun wijnverkoop…uitverkoop
Lees ook:Voormalig wijnhandelaar start videoblog
Lees ook:Wie worden de beste wijnproevers van Nederland en België?
Lees ook:Ruim 3500 deelnemers en zes gelukkige winnaars na campagne South African Tourism
Lees ook:EkoPlaza komt met wijnzoeker biologische wijnen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>