Wij Drinken Wijn

Wij Drinken Wijn, grootste online community voor wijnliefhebbers maakt stormachtige groei door!

Sinds Wij Drinken Wijn begin maart dit jaar live is gegaan met haar nieuwe website, wijdrinkenwijn.nl, trekken de jonge ondernemers van Wij Drinken Wijn steeds meer wijnliefhebbers aan. Met haar vernieuwende website speelt Wij Drinken Wijn handig in op de groeiende behoefte onder met name beginnende wijnliefhebbers om ook online hun weg te vinden in de complexe wereld van wijn.

Tientallen wijnaanbieders onder één dak

Wij Drinken Wijn is in 2010 gestart en heeft de doelstelling wijnliefhebbers, wijnwinkels en wijnbars online samen te brengen. De ondernemers Olivier van Hees, Bas Vliegenthart en Eelco Keuris zijn wijnliefhebbers met een grote passie voor internet, online marketing en social media.  Bas Vliegenthart: “Deze kracht zetten we graag in om het leven voor wijnliefhebbers maar ook voor wijnwinkels en wijnbars op internet makkelijker te maken”. Met als resultaat dat ondertussen al tientallen wijnaanbieders zich hebben aangesloten bij Wij Drinken Wijn. Bas Vliegenthart: “Als wijnhandel kun je jouw eigen wijnhandel en wijnen bij ons aanbieden. Hierdoor hebben we met meer dan 5.000 wijnen Nederlands grootste assortiment, met wijnen uit alle hoeken van de wereld. We hebben zelfs wijnen uit Bulgarije en Thailand. Daarnaast kun jij bij Wij Drinken Wijn terecht als je op zoek bent naar een leuke wijnproeverij, wijncursus of wijnbar”. Bas Vliegenthart: “Uit eigen onderzoek is gebleken dat onze fans behoefte hebben aan een duidelijk overzicht met alle wijnproeverijen, wijncursussen en wijnbars van Nederland”.

Wij Drinken Wijn met 12.000 fans de grootste op Facebook!

Wij Drinken Wijn heeft deels haar groei te danken aan de slimme inzet van social media. Hierdoor hebben ze in korte tijd een duidelijk merk kunnen neerzetten en veel wijnliefhebbers kunnen bereiken.  Bas Vliegenthart: “Vanaf het begin hebben we een duidelijke social media strategie uitgestippeld. Wijn staat symbool voor genieten en leent zich daarom bijzonder goed voor o.a. Facebook. Via onze Facebookpagina, delen we op een speelse manier leuke wijnfoto’s, wijnfeitjes en onze blogs met onze fans”. Deze succesvolle aanpak heeft ervoor gezorgd dat Wij Drinken Wijn met 12.000 fans veruit de grootste wijnpagina heeft.

Innovatie staat voorop

De komende periode staat in teken van het verder ontwikkelen van het platform Wij Drinken Wijn. Deze innovaties richten zich op het beoordelen van wijnen, wijnwinkels en wijnbars. Door een nog betere integratie met social media kun je binnenkort ook zien bij welke wijnwinkels jouw vrienden welke wijnen kopen. Bas Vliegenthart: “We willen wijnliefhebbers met behulp van technologie en social media nog beter helpen met het ontdekken van hun favoriete wijn. Zo zijn we in gesprek met investeerders en technische partners om samen een mobiele app te realiseren”.

Persbericht dd 12 juni 2013

Op Smaak van Wijn zal Bas Vliegenthart  af en toe de pen ter hand nemen. Mooie wijnblogs met zijn visie over wijn kunt u binnenkort daar verwachten :)

logo smaak van wijndef

Lees ook:Brabanders grootste wijnliefhebbers
Lees ook:Online magazine Vinoo Scope gelanceerd
Lees ook:Wijn, handel en Social Media
Lees ook:Links: Catavino
Lees ook:Vindict’s oprichter Weinakademiker

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>