Zorgen rappers voor enorme groei in Moscato verkoop?

Wat onze Wijn.blog voorganger niet voor mogelijk hield, (zie hier) is misschien toch gebeurd. De verkoop van Moscato wijn is het afgelopen jaar met maar liefst 80% gegroeid in de Verenigde Staten, aldus onderzoeksbureau Nielsen.

De laatste keer dat er zo’n sterke groei was in de verkoop van één wijn, was na de film Sideways, aldus Danny Brager, hoofd van de drankendivisie van Nielsen. In deze film speelt Pinot Noir een belangrijke rol.

Hoewel Kanye West begonnen is met Moscato, hij schonk het op een party in 2005, wordt het ook geplugd door andere rappers, waaronder Lil’Kim.

De reden voor het succes zit hem waarschijnlijk ook in het feit dat Moscato een zoete eenvoudige wijn is, waar ook de niet-wijndrinker mee uit de voeten kan.
Het succes van Moscato heeft in ieder geval geleid tot een grotere aanplant van het druivenras in onder andere Chili, Spanje, Californië en Frankrijk.

Bron

Lees ook:Kanye West promoot Moscato
Lees ook:Wijn van pornoster Savanna Samson
Lees ook:Fruitige zomerwijn in vier varianten
Lees ook:Webwinkel ‘Sterwijnen’ in opspraak
Lees ook:De film Sideways kraakt Merlot af

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>