Wijnbar in de supermarkt

Whole Foods, een supermarktketen in de VS met voornamelijk biologische producten, heeft de eerste wijn- en bierbars in supermarkten geopend. De bars serveren ambachtelijke bieren en lokale wijnen. Eerst zal in twaalf filialen een test draaien, daarna wordt het concept over het hele land uitgezet. De testfilialen zijn gevestigd in Californië, Arizona, Illinois en Texas.

Whole Foods’ actie is ingegeven door initiatieven van andere ketens. Ook Starbucks is bijvoorbeeld bezig met het verkopen van bier en wijn.

Er wordt verwacht dat de wijn- en bierbar zal zorgen voor een hogere omzet van de supermarkt als geheel. Het trekt nieuwe klanten aan, en klanten die eenmaal binnen zijn, zullen langer in de winkel blijven, zeggen analysten.

De nieuwste bar is gevestigd in Austin, Texas, en heeft ongeveer 20 zitplaatsen, in een halve cirkel in het midden van de winkel. Een glas wijn of bier kost tussen de 4-10 dollar. Uiteraard wordt er ook op leeftijd gelet en kan er om je ID worden gevraagd.

Ik vind het wel een leuk idee voor Nederlandse supermarkten. Wat vinden jullie?

Bron

Lees ook:Nieuw record: wijnveiling van 17 miljoen euro
Lees ook:Je eigen wijnwebwinkel voor vijf euro per maand
Lees ook:Grootste wijnbedrijf ter wereld in zwaar weer
Lees ook:In Noorwegen mag je nu meer drinken
Lees ook:Wereldmarkt voor wijn gaat dit jaar 5% groeien in liters

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>