- Home
- Alles over wijn
- Minder kans op Alzheimer door Cabernet
Onderzoekers van de Mount Sinai School of Medicine in New York lieten laboratorium-muizen Cabernet Sauvignon-gebaseerde wijn drinken. De muizen vertoonden een ’significant lagere kans op de degeneratie van Alzheimer-gerelateerde ruimtelijke geheugenfuncties’, aldus het onderzoeksrapport. De controlegroep van laboratiummuizen kregen ethanol of water toegediend. De volledige studie, getiteld Moderate Consumption of Cabernet Sauvignon Attenuates â-amyloid Neuropathology in a Mouse Model of Alzheimer’s Disease wordt in november gepubliceerd in FASEB Journal. De onderzoekers menen dat ‘matige wijnconsumptie’ ook bij mensen kan helpen om Alzheimer te voorkomen.
Lees hier meer.
Lees ook:Wat is eigenlijk Cabernet Franc?
Lees ook:Black wood disease slaat toe in Duitsland
Lees ook:Elvis wijn
Lees ook:In 2100 geen wijn meer uit Napa
Lees ook:Oogstbericht 2006: Napa
Heb jij Wijn.Blog nog steeds niet toegevoegd aan je Google homepage of Reader? Klik hier!