Klinkende namen op BBB en Folie Culinaire

Persbericht

Culinaire duobeurs dit najaar in MECC Maastrichtlogo_met_datum

 

MECC Maastricht staat dit najaar helemaal in het teken van horeca en topgastronomie. Van 7 t/m 9 oktober vinden de vernieuwde horecavakbeurs BBB en het nieuwe vakevent voor de topgastronomie Folie Culinaire plaats. Folie Culinaire is de opvolger van de EFFF en heeft met de Duitse sterrenchefkok Thomas Bühner van restaurant La Vie uit Osnabrück, een trekker van formaat in huis.

Erik Stroink is manager van de horecabeurzen van het MECC  en verantwoordelijk voor het nieuwe concept van de BBB en het samengaan met Folie Culinaire: “Door de ligging in de euregio profileert de BBB zich als horecavakbeurs voor levensgenieters. Dat hoort immers bij deze (eu)regio en ook bij de provincies Brabant en Limburg. Dat we met Folie Culinai­re ook de topgastronomie bedienen maakt het plaatje helemaal compleet. We reke­nen daarom ook op bezoekers uit heel Nederland en België.”

Stroink verwacht op de BBB ruim 200 standhouders. “Het enthousiasme is groot. FishXL heeft al een flinke stand, Brand Bier en Heineken Bierbrouwerijen zijn groot aanwezig en verder ook Nestlé, Vandemoortele, Tiktak/Se­gafredo, Rombouts koffie, Grolsch, Oerlemans Food, Satelliet meubelen, P&M Furniture en DeliXL. Er loopt nog veel maar ik wil geen namen noemen van bedrijven die nog optioneel zijn”. Voor Folie Culinaire is onder andere ingetekend door de Sticht­ing Promotie Kalfsvlees, Lebouille, Verstegen spices & sauces, VanDrie groep, Thiessen Wijnkoopers, Illimani koffie, Ediks Margha Vughs en Carl Siegert.

folie_met_ondertitel

Spetterend najaar

De BBB, de oudste horecabeurs van Nederland, beleeft haar 59ste editie voor het eerst niet in januari, maar in oktober. Stroink: “De verplaatsing naar oktober is een bewuste keuze. In het najaar kunnen we nog meer nadruk leggen op de culinaire impact van de beurzen. In deze tijd van het jaar is er net geoogst, het is de wijnmaand en het jachtseizoen is deels geo­pend. Ook maakt de horeca en (top)gastronomie zich weer op voor de traditioneel drukke feestdagen met nieuwe trends en veel mooie producten. Beide beurzen maken ook integraal deel uit van Chateau Maestricht als aftrap voor de horecaprofessionals in deze culinaire feestmaand.”

Interactieve beurzen met gevuld randprogramma

De BBB en Folie Culinaire worden meer dan ooit (inter)actieve beurzen. Bezoekers kunnen elkaar op de BBB ontmoeten op het netwerkplein, in het wijnthea­ter, tijdens de regionale voorronde van de nationale biertap­wedstrijden en in het proefpavil­joen voor speciaal­bieren. Op de BBB komt ook een apart plein voor stree­kpro­ducten, Food Village. De regie daar­van is in handen van Ria Joos­ten, Neder­lands meest markante horeca­on­dernemer. Charles van Goch, directeur van de Mise en Place Group, grijpt de BBB aan om een nieuw Limburgs Horecanetwerk in het leven te roepen.

Ook op Folie Culinaire staan doorlopend trendpresentaties en kookdemonstraties ingepland van internationaal vermaarde sterrenchefs maar ook van de top onder de jonge kooktalenten. Bezoekers voor Folie Culinaire worden allemaal strikt persoonlijk uitgenodigd en hebben vrije toegang tot de BBB.

Lees ook:NIEUWE UITINGEN VOOR JUBILEUMEDITIE BBB EN FOLIE CULINAIRE, EDITIE 2014
Lees ook:59e BBB EN 1e FOLIE CULINAIRE SUCCESVOL AFGESLOTEN
Lees ook:Sterrenkoks creëren culinaire gekte op Folie Culinaire
Lees ook:Driesterrenchef Thomas Bühner met demonstratie op de Folie Culinaire
Lees ook:EVEN RAMSVIK EN NORTHSEACHEFS OOK NAAR MAASTRICHT

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>