Het online magazine voor de wijnliefhebber

“Smaakvanwijn.com” wordt sinds de lancering eind februari al goed gelezen. Inmiddels staan er 170 artikelen op, die blijven ook staan (!) en heeft de redactie van Smaakvanwijn -het online Wine magazine voor de wijnliefhebber – al een beetje inzicht in  wat men zoal leest of bekijkt.
Zelf zeggen ze nog meer aan de educatieve kant te willen werken. Dat klinkt nogal zwaar, maar het wordt heel luchtig gehouden! Makkelijk leesbaar met veel korte filmpjes, duidelijke uitleg en vooral ook  het benadrukken van de grondstof de druif! Laat die het werk maar doen.

Vanaf nu komt er iedere dag een druivenupdate! Dat geeft volgens mij dan stof voor zo’n kleine vier jaar De ‘Druif van de dag’ moet uitgroeien tot een pagina die steeds verder aangevuld kan worden. Maar de ‘Druif van de dag’ kan ook geadopteerd worden. ‘t Ja dat moeten ze even uitleggen, denk ik. Hoe adopteer ik een druif? “Iedere wijnhandel kan zich daar mee bezig houden. Eenvoudig door een fles wijn in te zetten bij de druif van de dag. Bijvoorbeeld: vandaag is de pinotage de druif van de dag. Wijnhandel of importeur of webwinkel wil graag zijn wijn daarbij promoten! Die Pinotage (met link) komt vervolgens op de PinotagePagina en blijft daar staan. Komt dus iedere keer ook weer naar ‘boven’ als men de PinotagePagina leest.”

En kan die wijnhandel daar ‘alleenheerschappij voor krijgen? “Nou, nee iedereen kan zijn wijn plaatsen, oftewel de pinotage adopteren. En nee, niet voor niets. Maar het kost niet veel. En levert daarentegen veel op!”

 

Meer onderwijsplannetjes? “Ja, op dit moment is er het Menu van het weekeinde, dat gaat veranderen in een weekmenu. De recepturen worden meer gestructureerd en de wijnhandel wordt nog meer gemonitord, nog meer overgoten met media aandacht. Hoe leuker hij op het weekmenu inspeelt, hoe meer profijt hij er van heeft. En ook hier geldt, ja, het kost geld, maar het weekmenu met de wijnhandel in charge blijft te vinden in het magazine, alleen na een week niet meer op de voorpagina.

Kijk morgen maar! Weer een gaaf menu, met topwijnen en duidelijke beschrijvingen en leuke acties uit een mooie winkel!”

“Verder gaan we door op de weg van de kruimeltjes theorie. Zodat wijnliefhebbers straks, zonder moeilijk gedoe met apps of boekjes, de winkel in kunnen stappen om gericht te vragen wat ze willen.” Dat kunnen ze nu toch ook wel? “Ja, natuurlijk, alleen doen ze dat niet. Het praat nu eenmaal makkelijker als je weet dat een Chateauneuf-du-Pape bijvoorbeeld uit wat krachtige druiven bestaat, zodat je bij het pittige rode vlees hier goed mee uit de weg kan, maar misschien niet zo goed bij je gepocheerde kip met kerriesaus en anans.”

Dus jullie zijn anti gids en almanak?  “Nee, beslist niet, lekker voor thuis om in te bladeren, te lezen wat anderen er van vinden. Maar het helpt echt nog veel meer als je zelf ook over wat basiskennis beschikt!
Het beste boekje vinden wij altijd nog “welke wijn waarbij” van Hubrecht Duijker. Hartstikke handig en zo klein dat het gewoon in de tas, desnoods in je jaszak past. Tijdloos!”

Toekomst? “De wijnhandel inzichtelijk maken. De consumenten helpen met het kiezen van de juiste kanalen waar ze hun wijn kunnen vinden. Wijnwinkels in de etalage zetten!
Het meest gelezen online wine magazine voor de wijnliefhebber worden. Toegankelijk, helder en duidelijk!”

Lees ook:Perswijn brengt e-magazine over Beaujolais
Lees ook:Vervelde wijn uit Zuid-Afrika
Lees ook:Dolcetto
Lees ook:WBW Goats again…
Lees ook:Smaak van wijn nieuw online magazine

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>