Ruim 3500 deelnemers en zes gelukkige winnaars na campagne South African Tourism

Nederland is klaar voor Zuid-Afrika

Amsterdam, 23 oktober 2012
Met de strijdkreet ‘Are you ready for South Africa?!’ heeft South African Tourism Nederland uitgedaagd om het Zuid-Afrikaanse avontuur aan te gaan. Meer dan 3500 avonturiers accepteerden de online uitdaging. Uiteindelijk hebben 3 koppels een hoofdprijs in de wacht weten te slepen: zij gaan op avontuur in Zuid-Afrika. Aan het einde van de campagne kan maar één conclusie worden getrokken; Nederlandse avonturiers zijn klaar voor Zuid-Afrika.

Are you ready?!
De ‘Are you ready for South Africa?!’ campagne ging op 1 oktober van start. Aan de hand van de thema’s Water, Lucht en Land kon men gedurende drie weken meedoen aan online ‘challenges’ die de Zuid-Afrikaanse daredevils Sheree, Rodney en Clifford voorlegden. Een verhaal vanuit het Zulu ontcijferen en de Mystery Local raden waren slechts twee van de opdrachten. Met de goede antwoorden werd een virtuele koffer gevuld en na een teamfoto en motivatie ingestuurd te hebben was het wachten op het juryberaad op 19 oktober.

De live challenge: poldersporten
De gelukkige finalisten bestonden uit drie teams per categorie en kregen afgelopen vrijdag het telefoontje dat ze bij de laatste kanshebbers zaten. De in totaal 18 finalisten gingen de strijd met elkaar aan op een uitgedacht parcours bij Poldersport de Kwakel. De activiteiten waren divers, maar hadden allemaal een sterk adrenalineverhogend element. Zo moesten de Lucht teams onder andere een helicopterflip nadoen, deden de Water teams een buiksliding over een natte lanceerbaan en kregen de Land teams een obstakelparcours van netten en swings voor de kiezen. Het kwam aan op snelheid, kracht en slimheid. Het vullen van de koffers kwam tot leven; met elke challenge waren attributen te winnen, maar de eindscore bleef tot op het eind spannend. Bekijk een impressie van de finale.

Winnende teams
Na een spannende strijd, waarbij de Water teams zelfs nog een extra challenge deden om de nek-aan-nek score te beslechten, kwam eindelijk het verlossende woord. Anne en Barry, team Span Vasbyt, wonnen de prijs in de categorie Land. Stefan en Laurens, team The Boys of Advanters, wonnen de prijs in de categorie Water en Ernst en Lars, team Contester, gingen ervandoor met de prijs in de categorie Lucht.

Droomreis
Deze gelukkige winnaars vertrekken 1 november aanstaande op hun grote avontuur. De drie Zuid-Afrikaanse daredevils die de teams van het begin af aan uitdaagden, nemen de winnaars mee op pad. Elke reis zit vol met adrenalinekicks waar Zuid-Afrika bekend om staat. Zo gaan de Land winnaars rapjumpen, abseilen en op safari met Rodney. De Water winnaars leren onder andere kitesurfen en gaan raften met Clifford en de Lucht winnaars gaan paragliden en bungeejumpen vanaf de hoogste bungeejump ter wereld: Bloukrans brug, met Sheree.

Resultaten
De campagne heeft geresulteerd in ruim 3500 deelnemers, bijna 94.000 bezoekers en ruim 308.000 pageviews. Naast een radiocampagne op Radio 538 en Slam FM was de actie te volgen via print en online. De YouTube filmpjes van Boer Driek zijn in totaal bijna 59.000 keer bekeken. De filmpjes van de betrokken locals, Sheree, Clifford en Rodney, zijn ruim 16.000 keer bekeken. Tevens bezocht een promoteam ’s Hertogenbosch, Hilversum, Hoofddorp en Rotterdam tijdens de actieperiode.

Nou, nog één keer dan:

Bron: South African Tourism

Lees ook:‘Are you ready for South Africa?!’
Lees ook:Vakjury Zuid-Afrika Media Awards bekend
Lees ook:Erica Terpstra zet lokale helden in Zuid-Afrikaans zonnetje
Lees ook:Winnaars Proefschrift Wijnconcours uit Rheinhessen en Sussex
Lees ook:Twintig jaar democratie Zuid-Afrika in beeld

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>