van 1 naar 3 merken in de merken top 50 UK

Het jaarlijkse merkenonderzoek van TNS in Engeland toont dit jaar voor het eerst 3 wijnmerken in de top 50 tegen vorig jaar nog maar 1.

In de UK blijven Heinz en Kellogs de topmerken.

Hardys stond vorig jaar ook al in de top 50 en daar zijn nu Fosters en Gallo bijgekomen.

Hardys is still the biggest wine brand in the UK but Foster's and Gallo are closing the gap according to new figures.

The 2007 biggest brands table compiled by TNS Worldpanel showed Kelloggs and Heinz are still the best-selling brands in the UK.

Wine producer Hardys has fallen from 28th to 34th position with sales totalling £160 million in the twelve months to April 22 2007. This represents a 7% fall in sales on the previous year.

But Foster's and Gallo have entered the top 50 brands for the first time. Both companies saw sales increasing by a third to £150m and £140m respectively.

James Craig Wood, for Fosters EMEA told Harpers he was "delighted". He attributed its success to improved trade relations, the relaunch of Rosemount and Lindeman's Chile.

Gallo's sales have been driven by its Family Vineyards brand as well as its white Grenache and white Zinfandel, and it now represents a 4.9% share of the UK wine market (AC Nielsen MAT week ending 31 December 2006).

Bron: Harpers

Lees ook:De best verkopende wijnen in restaurants
Lees ook:Campagne van 17 miljoen euro van wijnmerk Hardys op de engelse TV
Lees ook:Foster’s H1 winst 90% omhoog
Lees ook:Constellation Brands rapporteert 5% groei naar meer dan een miljard dollar
Lees ook:Goed jaar voor Constellation

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>