Slijter Wittebol is slijter van het jaar!

Slijtersvakblad

Slijter Wittebol uit Aalsmeer is Slijter van het jaar 2006.

Een vakjury besloot hiertoe vorige week vanwege hun ruime drankenassortiment en hun servicegerichte benadering van de consument in combinatie met de prettige sfeer van de door hun ingerichte slijterij.

Bron: Slijtersvakblad

Het hele bericht:

Spannende momenten voor de ruim tweehonderd aanwezigen tijdens de jaarlijkse verkiezing van de Slijter van het Jaar. Deze prijs werd dit jaar uitgereikt aan Wittebol Wijn in Aalsmeer. De jury, die een keuze diende te maken uit honderden deelnemer koos uiteindelijk een top-tien uit het deelnemersveld dat extra onder de loep werd genomen.

Van de genomineerden ging slijter-wijnhandelaar Wittebol uiteindelijk met de titel ‘aan de haal’ vanwege zijn ruime drankenassortiment en zijn servicegerichte benadering van de consument in combinatie met de prettige sfeer van de door hem ingerichte slijterij. Wittebol heeft de durf en visie gehad om, in de periode waarin veel consumenten de branche de rug toekeerden, op een onderscheidende manier het slijtersvak invulling te blijven geven, aldus de jury. Zijn slijterij is het bewijs, dat de Nederlandse slijter met gevoel voor de consument èn voor het product een glansvolle toekomst in het verschiet heeft..
Ook Carel Nolet, eigenaar van de gelijknamige distilleerderij en gastheer van deze Nationale Slijterdag in Schiedam, voorspelde een goed perspectief voor slijters die met durf en kwaliteit aan de weg blijven timmeren en zich met assortiment en kwaliteitskeuzes daarin weten te profileren. Hij noemde zijn Ketel-1 als een goed voorbeeld daarvan. Mede dankzij de inspanningen van de slijters en het vasthouden aan de kwaliteitsstandaard (met bijbehorende marge) is het merk zonder gigantische reclame-inspanningen toch naar de top doorgestoten. ‘Gewijzigde economische wetgeving vertroebelde de verdere ontwikkeling misschien licht, maar toen was het product al op een plaats gekomen, waar we het met zijn allen wilden hebben’, aldus Nolet.

Lees ook:Proeven bij de slijter toegestaan!
Lees ook:Nieuws van de Koninklijke SlijtersUnie
Lees ook:Winnaar Spaanse etalagewedstrijd bekend
Lees ook:Ron Andes MV nieuwe voorzitter Wijnacademie
Lees ook:Inspirator en regisseur

1 Reacties // Reageer

One thought on “Slijter Wittebol is slijter van het jaar!

  1. Marc Verschuren

    Grote verbazing na het lezen van dit stuk. Dat o.a. “servicegerichte benadering” de doorslag zou hebben gegeven. Ik weet niet of er sprake is van vriendjespolitiek, een heel inconsequente manier van werken of per dag een totaal andere bezetting, maar de service van Wittebol is de reden dat ik er zelf uit principe niet meer kom. Ondanks het ruime assortiment wat ik ze inderdaad moet meegeven. Hun manier van handelen toentertijd, naar mij toe, was verre van klantvriendelijk.

    Ik denk dat een ieder daar wel bekend mee is; je dag loopt net iets anders dan gepland waardoor je een paar minuten voor sluitingstijd in een winkel aankomt. Zo kwam ik enige tijd geleden, op een zaterdag omstreeks 10 voor 5 Wittebol binnen. Een goedemiddag kon er niet vanaf. Wel werd er vanaf de kassa gesnauwd dat de winkel zo zou sluiten. Oké, dat is tot daar aan toe. Nauwelijks een paar minuten later werd dit herhaald. Het was nog steeds voor 5ven. Ik reageerde beleefd op te zullen schieten (ik was opzoek naar een cadeautje). “Ik ben binnen een paar minuten klaar, oké?!” zei ik. Tot mijn verbazing de reactie “Nee, dat ik niet oké, we willen gaan sluiten!” Typerend vind ik wel dat het personeel zich ter hoogte van de kassa verzameld had en, gelet op het bevestigend geknik, het dus bleek te gaan om een collectieve mening.

    Ikzelf ben 18, maar totaal niet het type asociaal, onbeleefd of lomp. Ik heb het idee dat het hen daarom te doen was, om de leeftijd. Dat zij het idee hadden dat ik toch niet tot hun doelgroep behoorde en opzoek was naar één of andere goedkope fles troep. Mogelijk veel slechte ervaringen?! Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat als het personeel, van welke zaak dan ook, de klant zo behandelt en/of onder één kam scheert, de zaak niet door zou moeten kunnen gaan als een ‘servicegerichte waar een goede sfeer heerst’. Trouwens, ik stond uiteindelijk voor 5 uur weer buiten!

    Tot zover,

    Marc Verschuren

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>